Forest.fi uudistui – tutustu sivustoon!

Metsäala Suomessa

Forest.fi:n ulkoasu uudistui ja mukaan tuli innovaatioista kertova Uusi Puu. Kuva: Vilma Issakainen / Suomen Metsäyhdistys

Forest.fi:n uusitut verkkosivut panostavat selkeyteen ja ajankohtaisuuteen. Uutuutena mukaan on tullut innovaatioista kertova Uusi Puu.

Metsäalan kansainvälisen digijulkaisun Forest.fi:n verkkosivut avautuivat tänään keskiviikkona täysin uudennäköisinä. Uusittu sivusto on aiempaa selkeämpi, nykyaikaisempi ja runsaampi. Muutoksella haluttiin nostaa entistä paremmin esiin julkaisun uutismaisuus.

”Forest.fi:n tehtävänä on välittää ajankohtaista tietoa metsästä ja metsäalalta. Uuden ulkoasun ansiosta pystymme tarjoamaan lukijoillemme entistä selkeämmän kattauksen alan tärkeimmistä ja mielenkiintoisimmista asioista”, sanoo sivustosta vastaava Suomen Metsäyhdistyksen viestintäpäällikkö Anna Kauppi.

Suomalaisen metsäalan huippuinnovaatioista kertovat jutut nousevat viikko toisensa jälkeen Forest.fi:n suosituimmiksi sisällöiksi. On hienoa, että Uusi puu saatiin runsastuttamaan tarjontaa aihealueessa.

Sivuston jutut julkaistaan englanniksi ja suomeksi. Artikkelien teemat käsittelevät metsäalaa tuttuun tapaan laajasti. Innovaatioteema vahvistuu, kun Uusi Puu -hankkeen puupohjaisista ratkaisuista kertovat uutiset siirtyvät Forest.fi:hin.

Forest.fi:n ja Uusi puun yhdistymisellä tavoitellaan suurempaa volyymia.

”Suomalaisen metsäalan huippuinnovaatioista kertovat jutut nousevat viikko toisensa jälkeen Forest.fi:n suosituimmiksi sisällöiksi. On hienoa, että Uusi puu saatiin runsastuttamaan tarjontaa aihealueessa”, Kauppi kertoo.

Forest.fi:n päätoimittaja Tero Karjalainen muistuttaa yhdistymisen eduista puhuttaessa, että verkkoympäristössä huomio kerää huomiota.

”Mitä monipuolisempi sisältötarjonta, sitä todennäköisemmin sisällöt tulevat verkossa myös satunnaisten kävijöiden luettavaksi. Runsaasta tarjonnasta ilahtuvat myös lehteämme vakilukijat”, Karjalainen sanoo.

Forest.fi on lyönyt tänä vuonna uusia kävijäennätyksiä. Forest.fi:n lukijamäärä nousi alkuvuodesta 82 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen lukemaan. Nousu koskee suomenkielisiä artikkeleita. Englanninkielisten artikkeleiden lukijamäärä nousi 64 prosenttia.

”Suosio osoittaa, että luotettavalle ja tutkitulle tiedolle on entistä suurempi tarve. Forest.fi:llä on takanaan pian kahden vuosikymmenen historia. Näin pitkäjänteinen työ verkkomaailmassa on arvokas osoitus metsäalan merkityksestä Euroopassa ja Suomessa”, Kauppi sanoo.

Uudistuksen toteutuksesta vastasi markkinointitoimisto Aste. Uudistusta rahoitti Eino ja Marjatta Kollin säätiö.

Onnistummeko verkkosivujen uudistuksessa? Kirjoita ja lähetä kommenttisi alla!

Mitä mieltä olit artikkelista?

Jaa:

Kirjoita kommentti